Geplaatst op
Bij een makelaarskantoor denk je niet snel aan CRM, maar toch kan het goed van pas komen om beter contact te houden met een (potentiële) klant. Wij leggen u graag uit op welke wijze een CRM-systeem u kan helpen. Eerst kijken we naar wat CRM precies is.
Wat is CRM?
Een CRM-systeem (Customer Relationship Management) helpt je bij het beheren van al uw klantgegevens. Een CRM-systeem biedt ondersteuning voor sales en marketing, integratie met social media en een scala aan actiegerichte inzichten. Bovendien wordt communicatie met uw collega’s en medewerkers hiermee makkelijker. Cloudgebaseerde CRM-systemen bieden volledige mobiliteit en toegang tot een omgeving van applicaties die zijn aangepast op uw behoeften.
Voordelen van een CRM-systeem
Er zijn een altijk aan voordelen van een CRM-systeem. Wij lichten er aantal uit voor u die interessant zijn voor een makelaar.
Overzichtelijk contactbeheer
Door de centrale oriëntatie van het CRM-systeem zijn alle belangrijke klantgegevens op elk moment toegankelijk.
Gepersonaliseerde marketing
Alle verzamelde data over uw (potentiële) klanten wordt in het CRM beheerd. Zo kan de data worden gebruikt om doelgroepen te vormen en persoonlijke marketingcampagnes op te zetten.
Verbeterde samenwerking
Gebruikers van een CRM-systeem werken allemaal met dezelfde gegevens waardoor fouten worden voorkomen en de samenwerking verbeterd.
De juiste software zoeken
Er zijn een groot aantal CRM-systemen, elk hebben ze voordelen en nadelen. Vanwege deze reden vinden veel bedrijven het niet gemakkelijk om over een bepaald systeem te beslissen.
Daarom raden wij bedrijven aan om concrete doelen op te stellen waaraan een systeem aan kan werken. Het moet duidelijk zijn waarvoor een systeem gebruikt moet gaan worden. Aan de hand van de doelen kunnen specifieke eisen worden gesteld aan een systeem.
Een leverancier van software waar maatwerk belangrijk is, is Magic Benelux. Zij bieden een systeem aan waarin elk bedrijf een stabiele basis krijgt.